İlki 1907 yılında olmak üzere 1997 ve 2007 yıllarının ardından bu yıl da düzenlenen 4. Pekin – Paris Klasik Otomobil Dayanıklılık Yarışı´nın Türkiye geçişi, 7 Ekim itibariyle İran-Ağrı-Erzurum güzergâhından olmak üzere başladı.Konvoy, 7 Ekim Perşembe günü Gürbulak (Ağrı) sınır kapısından giriş yaparak içinde Mahmut Ayverdi ile Tunç Demir´in görev yaptığı TOSFED´in öncü aracı liderliğinde geceyi geçirecekleri Erzurum´a vardı.Organizasyon araçları dahil olmak üzere toplam 103 otomobilin Türkiye sınırlarına girdiği mücadelede ekipler, Erzurum´a kadar geldikleri yol boyunca 28 günde toplam 10,082 km mesafe kat ettiler.
Ekiplerin Paris´e kadar yol almaları içinse önlerinde daha 4,298 km var.Rallinin sportif olarak en zor ve zevkli kısmı olan Türkiye’deki 9 ayrı özel etabın koşulacağı bölüm için ekip özel bir strateji hazırladı. Ev sahibi olmanın avantajını da kullanmak isteyen Ahmet Öngün-Erdal Tokcan ikilisi, Türkiye etabını ralli lideri olarak geride bırakmak istiyor. Ford Rallye Sport Türkiye’den teknik destek alan Anadol A1 ekibi, dayanıklılık gerektiren zorlu etapların geride bırakılmasından faydalanarak, performansın önemli olduğu Türkiye etaplarında daha iyi derece elde edebilmek için otomobilin ağırlığını 200 kg kadar hafifletti.8 Ekim Cuma günü geçilen güzergâhı 728 km uzunluğundaki Gümüşhane üzerinden Erzincan – Sivas – Yozgat – Nevşehir hattı olan yarışta ekipler, geceyi Türkiye´nin en büyük termal oteli olan Kozaklı´daki Asos Thermal De Luxe´de geçirdiler.
Tüm ekipler, Erzincan’dan Kozaklı’ya kadar olan yolun kaygan oluşundan ve olumsuz hava şartlarından dert yanarken, yolların çok keyifli olduğu ve sürüşten büyük zevk verici olduğu konusunda hemfikirdiler. Anadollu ekibimiz, Kozaklı’ya kadar olan yolun 250 kilometresini ağır yağmur altında sileceksiz olarak geçirirken, diğer tüm otomobillerin de hava şartlarından dolayı yavaşlaması sebebiyle sıralamada ağır bir yara almadan günü atlattılar. Ahmet Öngün ve Erdal Tokcan’la yaptığımız ayaküstü sohbette ekip, Türkiye’ye kadar olan yolda büyük zorluklar yaşadıklarını ancak otomobilin istikrarlı performansının kendilerine güven verdiğini ve rahat bir tur çıkardıklarını söylediler. Özellikle Turkî Cumhuriyetlerinde çok büyük ilgiyle karşılaştıklarını belirttiler.
Öte yandan Anadol ve ekibi, yardımseverlikleri ve sempatik tavırlarıyla turun en popüler ekibi olmayı da başardılar. Yedek parça bulmanın hayli zor olduğu bölümlerde ekibimiz aracılığıyla İstanbul’dan verilen siparişler, birçok ekibin tura devam etmesini sağladı.
İkili’den aldığımız bir tüyo da ekibin Abant’ta konaklama yapmadan direkt olarak İstanbul’a gidecekleri ve otomobili detaylı bir kontrolden geçirip konvoyu İstanbul’da bekleyecekleri oldu.Bu zorlu tura katılanlar yaptıkları bir gecelik konaklamanın ardından yarışın bir sonraki gün konaklama noktası olan Kırşehir – Kırıkkale – Ankara – Bolu hattı sonundaki Abant Gölü vardılar. Burada da bir gün konaklayan ekipler ardından İstanbul’a doğru yola çıktılar.
Son iki sezonda Türkiye Ralli Klasik Şampiyonluğu´nu kazanmış olan Ahmet Öngün ve yine hem klasik otomobil, hem de ralli klasik branşlarında başarıyla mücadele edip birincilikler alan Erdal Tokcan´dan oluşan ekibimiz; ülkemizdeki otomobil severlerin gönlünde taht kurmuş olan 1967 model Anadol A1´leri ile kendi kategorisinin ikincisi olarak Türkiye geçişlerini sürdürüyorlar.
En yaşlısı 103 yaşında toplam 106 otomobilin kayıt listesinde bulunduğu yarış, 10 Eylül tarihinde Pekin´den başladı. Trafiğe açık yollarda yapılan mücadelede, yarışmacılar sırasıyla Çin, Moğolistan, Rusya, Kazakistan, Özbekistan, Türkmenistan ve İran´dan geçtikten sonra 7 Ekim tarihinde ülkemize giriş yaptılar.
Ülkemizden dört gün boyunca geçecek olan bu büyük macera, sonrasında Yunanistan ve İtalya geçişlerinin ardından, 16 Ekim´de Paris´te son bulacak. Yaklaşık 14.360 kilometre sürecek olan bu dev organizasyonda, 1920 öncesi, 1920 – 1941 arası ve 1941 – 1968 arası üretilmiş otomobiller olmak üzere üç ayrı kategori var.Ekibimiz Ahmet Öngün – Erdal Tokcan ikilisinin, yarışta ülkemizi sportif anlamda temsil etmenin dışında, çok önemli bir misyonları daha var: bu yarıştan elde edilecek sponsor ve SMS gelirleriyle Toplum Gönüllüleri Vakfı sayesinde dört yıl boyunca 250 üniversite öğrencisine karşılıksız burs vererek, eğitime katkıda bulunmak.
Bu nedenle, projeye sivil toplum örgütleri, medya kuruluşları ve özel sektör tarafından verilebilecek her türlü destek, gençlerimizin eğitimine doğrudan bir katkı olacak. Projeye destek olmak isteyen gönüllülerin tek yapması gereken ise, ´BURS´ yazarak Eğitim Destek Hattı´na (4555) SMS atmak. Her mesaj ile oluşacak 10 TL tutarındaki gelir, doğrudan Toplum Gönüllüleri vakfı tarafından burs bütçesine katılacak.