2008 TÜRKİYE OFF-ROAD ŞAMPİYONASI 3.YARIŞI12 NİSAN 2008 TARİHİNDE
İSTANBUL – ŞİLE DEYAPILDI…

2008 Türkiye Off-Road Şampiyonası 3. ayağı işte Nisan ortasında böyle sıcak ve kuru bir güne rast geldi. İSOFF’un organize ettiği bu tek günlük yarışta, yarışçılar Şile’de hem sıcak hem de kuru bir parkurda oldukça kırıcı bir yarış tamamladılar.Yarışı tamamlayabilen ekipler yarışa bayağı “ısındıklarını” ama mümkünse bir sonraki yağmur mevsimine kadar tekrar start almak istemediklerini söylediler. Bu yarışa 27 takım kayıt yaptırdı.. S1 sınıfı 11 araçla en kalabalık grup oldu. S2’de 7 araç, S3’de 6 araç ve S4’de ise 3 araç katıldı.

Parkur bilgilerine de bakalım hemen. Şile Yarış parkuru artık ekipler arasında tanınıyor. İSOFF Off-Road Alanı, yine çift kalkışlı Seyirci etabı için hazırlı. Goodyear Wrangler Cup’da da kullanılan bu parkuru organizasyon geçen yarışta olduğu gibi önce tersten, ikili kalkış şeklinde verdi. Pist tabii ki kupkuruydu. İSOFF stratejik noktalara münasip miktarlarda su basarak hem etabın kırıcılığını azaltmayı hem de seyir zevkini arttırmayı hedeflemişti. İnci Akü’nün sponsorluğunda koşulan bu etabı iki orman etabı takip etti. Sapmazlar ve Darlık Orman. Sapmazlar, orman içi bol virajlı ve bol çamurlu (kış mevsiminde tabii ki), sürpriz kanallar ve odun yığınları ile dolu (artık iyi not alan co-pilotlar için işin sürprizi de kalmadı) 12 km’lik hızlı ve heyecanlı bir parkur. Darlık ise barajın kıyısından ve baraja dökülen derelerin arasından geçen dikkat edilmesi gereken 13 km’lik zevkli bir etap. Bu üç etabı tamamladıktan sonra tüm ekipler tekrar Pist etabına gelip bu kez diğer yönden kalkış yaptılar, ardından iki orman etabını tekrar edip yarışı bitirdiler. (Yani hemen hemen tüm ekipler…)

İlk etap ve off-road cümbüşü

11.30’da Şile içi verilen startın ardından ekipler 12.15’de TRT Oto Gündem Programı için canlı yayın sırasında koşulacak İnci Akü Pist Etabı için İSOFF Off-Road Pistine geldiler. Kapı numaralarına göre ikili olarak start alan ekiplerden bir kısmı Goodyear Wrangler Cup’ta da start aldıkları bu etabı iyi tanıyorlardı. Ama tersten geçilecek bu parkurun kendine göre sürprizleri vardı tabii ki. Özellikle, uçma bumpı olarak hazırlanmış yüksek küt tümseklere bu sefer tersten yaklaşılacağı için, kendini yarışa kaptırıp dikkati elden bırakan bir çok ekip aracını istemediği yönde ve şiddette uçuyor buldu. Doğal olarak bu uçuşun ardından, istemediği yönde ve şiddette sert bir konuş geldi. Bu uçuş ve konuşların bir başka doğal sonucu, ilk etap finişine tekerleği tuhaf açılar yaparak gelen yarış araçlarının sayısındaki artıştı.

Yaklaşık 2 km uzunluğundaki bu ilk etaba damgasını vuran ekip 10 kapı numaralıSuzuki G. Vitara ile yarışan Güneş Top – Mustafa Kemal Baş oldu. Ters bumpa hızla giren ekip muhteşem biruçuşun ardından inanılmaz bir şekilde burun üstü yere çakıldı. Topallayarak etabı tamamlayan aracın ön sağ tekerleğinin yerlerde süründüğü görüldü. Aslında bu etapta Suzuki’lerin şansı yerinde değildi. Bir başka rot kıran ekip 4 kapı numaralı bir diğer Suzuki G. Vitara, Ekrem Karadeniz – Atilla Altay oldu. Köprü geçişi ardındaki sert virajda zıplayan ve aracını kıran ekip, zorlukla da olsa finişe ulaşabildi. Yine bir Suzuki, 2 numaralı Hakkı Ağaoğlu – Yusuf Öztürk ise ters virajı dönerken havalanıp yan takla attılar. Seyirciler koşup, camdan kafasını uzatan co-pilotun direktifleri ile aracı düzeltmek için hemen aracın yanına geldiler. Kısa süre sonra doğrultulan araç biraz sersemlemiş olarak etabını tamamladı.

9 kapı numaralı Suzuki Samurai ile yarışan Nihat Keskin – Yasemin Toker ise farklı bir sorun yaşadılar. (Nihat’ın sayısız modifikasyonundan geçen bu aracın artık Suzuki ile alakası kalmamış olsa da bu etaba damgasını vuran Suzuki lanetinden kurtulamadı.) Virajdaki yegane su ve çamura saplanan ekip uzun süre kurtulamadı. Sonuçta görevli araç tarafından çekildi. Çamurda bata çıka yarış aracındaki çeki halatını alıp, çekici araca ulaştırmaya çalışan co-pilot Yasemin Toker’in inanılmaz performansı ise seyirciler tarafından alkışlarla desteklendi. Yapışkan çamurda zorlukla ilerleyen Toker, bir ara neredeyse tamamen çamurun içinde gözden yitti. Neyse hemen ardından başı çamurun üstünde tekrar görününce; hem pilotu, hem seyirciler, özellikle de seyircilerin arasında bulunan eşi rahat bir nefes aldılar. (Yasemin Toker etabın ardından ancak tazyikli su püskürtücüsü ile temizlenebildi.)

27 numaralı ekip (Tabii ki yine Suzuki, bu sefer X90) ise en yıkıcı sorunla, şiddetli bir takla ile burun buruna geldiler. Ogün Baştürk – Sinan Mehmet Turp’tan oluşan ekip ancak çekilerek finiş noktasına gelebildiler. 12 kapı numaralı Aroma Off-Road Takımından Selahattin Toper ve Nuri Peri ise başka çıldırtıcı bir sorunla boğuştular. Finişten geçen ekibin CJ5’i, bir yarış sırasında hiç istenmeyen titreme ve öksürme sesleri ile diyagonal’e 1 metre kala duruverdi. Araçlarını tekrar ilerlemeye ikna etmek için ellerinden geleni yapan ekip, Karadenizli CJ’lerinin inatçılığı ile başa çıkamayınca ister istemez çekicinin yardımına başvurmak zorunda kaldı. Etabın merakla izlenen bir diğer ekibi İnci Akü Off-Road Team adına yarışan Ali Gökhan Yazıcı – Tarık Sağlam oldu. Yarışa kayıt olduğunda 13 kapı numarası verilen ekip, 13 sayısı ile yarışmaktan hoşlanmayacağına karar verdi. Daha önceki yarışlarında da sorunlarla boğuşan ve şeytanın bacağını kırmak isteyen ekibin batıl inancına saygı gösteren organizasyon onlara en son kapı numarasını verdi. 13. sırada 28 kapı numarası ile start alan ekibin etabı bitirip bitiremeyeceği merak konusu oldu. Sonuçta uğursuzluğu def etmenin moral gücü ile yarışa başlayan ekip, hem etabı hem de yarışı tamamladı.

1. Etabın ardından ama çekilerek, ama tekerleği koparak, ama takla atıp düzelerek tüm yarışçılar Servis Alanına ulaştı. Bu etapta hem kendi S3 sınıfında hem de Genel Klasma en iyi zamanı 3 dakika ile Volkan Gönülalan – Necmi İnan yaptı. S1 ve S2’de en iyi zamanlarıAroma Off-Road Takımından 3.09 ile Ali Doğaner – Ümit Ural ve 3.01 ile Erkan Birinci – Batuhan Altınordu yaptı. S4’de ise en iyi zaman 3.17 ile Ercan Fidan – İrfan Bilgin ikilisinin oldu.

Orman etaplarında taklalar

1. Etap sonunda tam tekmil Servis Alanına erişen takımlar, 2. Etabın startına giderlerken ufak ufak fire vermeye başladılar. Takla atan 27 kapı numaralı Baştürk – Turp ekibi bir daha start alamadı. 2. Etap, 12 km uzunluğunda zorlu bir parkurdu. Seyirciden uzak koşulan bu etap aslında tam seyirlik görüntüler içeriyordu. 3 kapı numaralı Jeep Wrangler ile yarışan Cemil Islıkçı – Selçuk Akkafa etapta ilk ciddi sorunla karşılaşan ekip oldu. Takla atan aracı kendi olanakları ile düzeltmeye çalışan ekip uzun zaman alan çabaları sonunda kendilerini kurtarıp devam etmeyi başardılar. Zaman aşımına karşın gecikme ile de olsa diğer 3. Etapta start alan ve yarışı bitiren ekip, zaman aşımından ötürü yarıştan ihraç oldu. 16 kapı numaralı Lada Niva ile yarışan Melih Büke – Tolgay Özer ekibi de çamurda yan yatıp sorun yaşayanlar arasında yer aldı. Saplığı engelden kurtulamayan ekip yarışı bırakmak zorunda kaldı. 22 kapı numaralı Kazancı Segman Off-Road Team adına yarışan Semih Ülker – Şamil Bedir de yoldaki ağır çamur engellere takılıp devam edemeyen yarışçılar arasındaydı. Bu ekip de yarışı burada bırakmak zorunda kaldı. 2. Etapta ön çamurluğunu parçalayan Aroma Off-Road Takımı’ndan Arman Özdemir – Hakan Altınordu da 3. Etapta balçık geçişlerinden birine saplanıp yarışı noktaladılar.

2. Etap sonunda en iyi zamanı 13.13 ile Aroma Off-Road TakımıErkan Birinci – Batuhan Altınordu yaptı. Bu etap genel olarak Aroma üstünlüğünde sonuçlı. S1’de en iyi zamanı 13.38 ile Aroma Ali Doğaner – Ümit Ural, S4’de 14.18 ile AromaSelahattin Toper – Nuri Peri yaptı. S3’de ise en iyi zaman 13.31 ile Volkan Gönülanan – Necmi İnan ikilisinin oldu.

3. Etapta en iyi zaman 15.01 ile yine S2’den Aroma Off-Road TakımıErkan Birinci – Batuhan Altınordu ikilisinin oldu. S1’de en iyi zamanı 15.47 ile Kazancı Segman Off-Road Team ekibi Özcan Ceylan – Mahir Ceylan, S3’de 15.48 ile Volkan Gönülalan – Necmi İnan, S4’de 19.26 ile Ercan Fidan – İrfan Bilgin yaptı.

Orman Etaplarını tamamlayan ekipler yine Pist Etabına geldiler. Bu sefer Pist doğru geçiş yönünde geçildi ve ekipler zayiatsız bir şekilde etabı tamamladılar. (Sadece Nihat Keskin – Yasemin Toker ekibi alışkanlığını bozmadı ve ilk etapta kaldığı aynı çamurda tekrar takıldı ve tekrar çekildi.) Ancak bir sonraki etapta start alacak araçlar dizildiğinde araçlarındaki mekanik sorunları çözemeyen 2 kapı nolu Hakkı Ağaoğlu – Yusuf Öztürk ve 21 kapı nolu İnci Akü Takımından Tarsus’dan yarışa katılan Ali Batır – Cüneyt Ilıcım ekiplerinin yarışı terk ettikleri ortaya çıktı.

4. Etapta en iyi zamanı 6.06 ile S1’den Kazancı SegmanÖzcan Ceylan – Mahir Ceylan yaptı. Onu bir saniye ara ile S2’de Güneş Top – Mustafa Kemal Baş takip etti. S3’de en iyi zamanı 6.15 ile Volkan Gönülalan – Necmi İnan, S4’de 6.29 ile ise Sadık Vefa – Mustafa ıbay yaptı.

5. Etapta en iyi zaman 13.00 ile S2, AromaErkan Birinci – Batuhan Altınordu, S1’de 13.42 ile Kazancı SegmanÖzcan Ceylan – Mahir Ceylan, S3’de 13.26 ile İnci AküAhmet Tınkır – Orhan Doğan, S4’de 14.09 ile AromaSelahattin Toper – Nuri Peri tarafından yapıldı.

6. ve son etapta en iyi zaman 14.58 ile S2’den Aroma Takımından Erkan Birinci – Batuhan Altınordu’nun oldu. S1’de en iyi zaman Aromadan 16.15 ile Ali Doğaner – Ümit Ural’ın oldu. S3’de 16.18 ile İnci Akü Takımı Ali Gökhan Yazıcı – Tarık Sağlam, S4’de 18.01 ile Sadık Vefa – Mustafa ıbay bu etapta ilk sıraya oturdu.

Etap tamamlığında toplam 19 ekibin finiş gördüğü ortaya çıktı. Ama ne var ki yarışı 18 ekip tamamladı. Yarışın son etap finişi ile Kapalı Parkı arasında bir son dakika şansızlığı İzmir’den yarışa katılan Selim Özgörkey ve Cem Özakbaş ikilisini vurdu. Kapalı Parka 100 metre kala debriyaj sistemlerindeki sorun giderilmez hale gelen ekip yarışı bırakmak zorunda kaldı. Yarış sonunda Genel Klasma ilk sıraya Aroma Off-RoadTakımından Erkan Birinci – Batuhan Altınordu oturdu. İkinci Volkan Gönülalan – Necmi İnan ve 3. Kazancı Segman Off-Road Takımı Özcan Ceylan – Mahir Ceylan oldu.

Kaynak: İSOFF