Junior Dünya Ralli Şampiyonası Organizatörleri, serinin 10’uncu yıldönümündeki ilk yarışı olan Nisan ayındaki Rally of Turkey’e 15 yarışmacının katılmasını bekliyorlar.
WRC destek şampiyonalarının ticari gelişiminden sorumlu olan Marc de Jong,28 yaş altı şartının bulunduğu seride, bütçe giderlerini azaltacak şekilde revize edilen yarış takviminin de yardımıyla, mücadele eden otomobillerin sayısında artış olacağına inanıyor…
J-WRC’nin cazibesi nedir?
“J-WRC birçok genç sürücünün kariyerinde önemli adımlardan bir tanesini oluşturuyor. WRC’ye baktığınızda, kabiliyetlerini geliştirmek için J-WRC’de vakit geçirmiş insanları görüyorsunuz. 2005 J-WRC şampiyonu Dani Sordo WRC’ye yükseldiğinde Junior serinin kendisini WRC’nin baskı ve etik dünyasına hazırladığını söylemişti. J-WRC tecrübeyi en üst seviyeye çıkarmak hakkındaki her şey demek.”
Seride almak bir sürücüye ne kadara maloluyor?
“Maliyetleri daha da düşürmeye odaklandıktan sonra J-WRC FIA’nın üç destek serisinin en ucuzu oldu. Genç sürücülerin yeterli fonu bulmalarının inanılmaz derecede zor olduğunun farkındayız. Bu nedenle J-WRC’yi önemli oranda daha ucuz yapmak için birkaç tane yeni kural uygulamaya konuldu. İlk olarak satın alınması kolay olan Grup R otomobilleri tanıttık. Homologe otomobiller şu anda Ford, Abarth ve Peugeot gibi üreticiler tarafından üretiliyor ve her bütçeye uygun bir performans veriyorlar.R2 sürücüleri için düzenlenen çaylak kupası da ekstra teşvik edici bir rol üstleniyor.
İkinci olarak ise bu yılki yarış takvimi paradan tasarruf edecek şekilde düzenlendi. Katılımcıların 6 yarış içerisinden katılacakları 5 yarışı seçme şansları var. Bu yarışlar genelde asfalt yüzeylerden oluşuyor ama Türkiye ve Portekiz de akıcı toprak etaplara sahip.”
Bu yılın serileri için FIA, dört kayıt olduğunu duyurdu. Kayıtlar için son tarih ne zaman?
“Tüm FIA WRC destek şampiyonaları için son başvuru tarihi 4 Ocak ama geç gelen kayıtların da kabul edileceğine dair bir karar Nisan ayı içinde, serinin ilk yarışı olan Türkiye’ye kadar olan zamanda gelen kayıtlarının kabul edilmesini mümkün kılıyor.”
Mevcut kayıtlara ek olarak kaç tane kayıt bekliyorsunuz?
“Diğer beş kaydın daha yakın olduğunun farkındayım. Bunlara ek olarak bütçesini ayarlamaya çalışan birkaç sürücüyle daha irtibat halindeyiz. Sanırım Rally of Turkey yaklaştıkça bu sayı artacak ve mücadele eden 12, belki 15 otomobilimiz olacak.”
Katılımları geçen yıllarla kıyasladığımız da durum nasıl?
“Son sekiz yıldaki ortalama kayıt sayısı yaklaşık 18 iken geçtiğimiz yıl sezona 10 otomobille başladık. Bunda mevcut ekonomik şartlar belirleyici oldu ve bu da rakamları anlaşılır kılıyor.”