Ford Focus RS WRC pilotu Mikko Hirvonen, 2010´un ilk yarışı olan İsveç Rallisi´ni kazanarak, 2010 Dünya Ralli Şampiyonası´na muhteşem bir başlangıç yapmış oldu.
BP Ford Abu Dhabi Team´in lider pilotu Hirvonen, Cuma günü liderliği ele geçirdikten sonra, iki gün boyunca son şampiyon Sebastien Loeb´ün ataklarına karşı koydu ve ralliyi Citroen C4 WRC kullanan ezeli rakibinin 43.2 saniye önünde ilk sırada tamamladı.
2009´da şampiyonluğu bir puan farkla Loeb´e kaptıran Fin pilot, böylece kariyerindeki 12. WRC zaferine ulaşmış oldu. Hafta içinde değişen WRC´nin yeni puanlama sistemine göre Hirvonen, İsveç´ten 25 puan ayrılıyor.
Hirvonen ve co-pilotu Jarmo Lehtinen son etabın ardından, zaferlerini otomobilin tavanında kutladı. “Kesinlikle muhteşem! Çok gergin geçen son etapların ardından, şimdi çok mutluyum. Böylece sezona kusursuz bir başlangıç yapmış olduk: Daha önce ilk ralliyi hiç kazanamamıştım. Ama geçen sezondan sonra, şimdi daha fazla tecrübeye sahibim. Şimdi böyle devam etmeyi planlıyorum. Meksika´da yepyeni bir yarışa çıkacağız ve orada start almak için sabırsızlanıyorum.”
Cumartesi günü oynadığı lastik kumarını kaybeden Loeb, son güne 16.1 saniye geride başlamıştı. Günün ilk iki etabında arayı kapatamayan Loeb, hiç de beklenmedik bir kararla ayağını gazdan çekti ve ikinciliğe razı oldu. Fransız pilot, böylece 18 puanla yarışı tamamladı.
“Zor bir hafta sonu oldu ve Mikko gerçekten de kusursuz bir yarış çıkardı. Dün ufak bir hata yaptık. Ama öyle olmasaydı bile Mikko´yu mağlup edebilir miydik, bilemiyorum. O çok iyiydi ve zaferi hak etti. Ben elimden gelenin en iyisini yaptım. Söylenecek fazla bir şey yok.”
Hirvonen´in takım arkadaşı Jari-Matti Latvala, İsveç´i Loeb´ün 33.1 saniye arkasında üçüncü sırada bitirerek 15 puan kazandı ve Ford´un markalar şampiyonasında ilk sıraya yerleşmesine yardımcı oldu. “Kolay bir hafta sonu değildi. Cuma günü sıkıntı yaşadık, ama ikinci gün hızlanmayı başardık. İlk yarışta elde ettiğim bu sonuçtan memnunum.”
Dördüncülük Loeb´ün takım arkadaşıDani Sordo´ya gitti. Cumartesi günü servis çıkışında bir koruyucu battaniye otomobilde unutulduğu için motoru hararet yapan Sordo, çok zaman kaybetmişti. Buna rağmen İspanyol pilot sağlam bir performans ortaya koydu. “Dördüncülük kötü değil tabi, ama üçüncü olmayı isterdim. İlk gün iyiydi, ama ikinci gün hata yaptık. Rallilerde bazen böyle şeyler olur. İleriye bakmak lazım. Dördüncülük Meksika´da bana iyi bir yol pozsiyonu verecek.”
Citroen Junior takımından Sebastien Ogier, İsveç´teki ilk rallisini Hirvonen´in 4d 15.3 s gerisinde beşinci sırada noktaladı. Altıncılık bayan co-pilotu Ilka Minor ile ilk yarışına çıkan ve İngilizce yol notlarına alışmaya çalışan Stobart pilotu Henning Solberg´e gitti. Aynı takımdan İngiliz Matthew Wilson yedinci olurken, 2007 model Subaru Impreza WRC ile Norveçli Mads Ostberg sekizinci sırayı aldı. Petter Solberg´in 2009 model Citroen C4 WRC ile çıktığı ilk yarış hayal kırıklığı ve dokuzunculukla noktalandı. Rallideki son puan ise Skoda Fabia S2000 ile yarışan P-G Andersson´a gitti.
Eski dünya şampiyonu Marcus Gronholm yaşadığı elektrik problemlerinin ardından ralliyi 21. sırada bitirmiş olsa da, Cumartesi günü rallideki en sevdiği etap olan Sagen´i kazanmayı başardı. Cuma günü yoldan çıkıp karlara saplanan 2007 F1 dünya şampiyonu Kimi Raikkonen ise, ilk dünya şampiyonası rallisini liderin 37 dakika gerisinde ve 30. sırada bitirdi.