TÜRKİYE OTOMOBİL SPORLARI FEDERASYONU

Duyuru 2025/01

28 Şubat 2025

Duyuru 2025/01 Yayınlanma Tarihi: 28.02.2025
Tüm Sporcularımız, Markalarımız ve Takımlarımızın Dikkatine,

Ekler: 2

2025 YILI HİZMET PASAPORTU BAŞVURU ŞARTLARI

T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı’ndan 2025 yılı başında gelen direktif üzerine, ‘Hizmet Pasaportu Uygulamasına Dair Başvuru ve Kullanım Şartları’, aşağıdaki şekilde güncellenmiştir.


BAŞVURU ŞARTLARI

  1. Kimler başvurabilir?
    1. Yalnızca Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) veya Uluslararası Karting Komisyonu (CIK-FIA) tarafından düzenlenen veya FIA / CIK-FIA tarafından onaylanarak uluslararası yarış takviminde yer alan şampiyona, kupa ya da serileri sezon boyunca eksiksiz olarak takip edeceğini ve bu kapsamdaki tüm yarışlara katılım sağlayacağını noter onayıyla yazılı olarak taahhüt eden ve gerekli sportif belgeye haiz sporcularımız başvuru yapabilir.
    2. Buna göre, sporcularla birlikte hareket etseler dahi, takım çalışanı / yönetici / mekaniker / eğitmen / koç / antrenör vb. kişilere Federasyonumuz tarafından hizmet pasaportu verilememektedir.
    3. Benzer şekilde, başka bir ülkede düzenlenen ulusal yarışlara katılmak için veya sadece tek bir ya da birkaç yarışa, sportif teste, eğitime, fuara veya toplantıya katılım sağlanması için yapılacak hizmet pasaportu başvuruları kabul edilmeyecektir.
    4. Hizmet pasaportu alabilmek adına işbu duyurudaki tüm şartları sağlayarak başvuru yapan 18 yaşın altındaki sporcularımızın ebeveynlerinden sadece birisine (anne veya babadan yalnızca birisi), ilgili sezon için geçerli uluslararası yarışmacı lisansı almış olmaları kaydıyla, sporcumuz ile aynı süre için geçerli hizmet pasaportu verilebilir.
    5. Ayrıca, önceki dönemlerde FIA / CIK-FIA çatısı altında tanınan uluslararası bir şampiyona, seri veya kupa takip edeceğini taahhüt etmesine rağmen bu taahhüdü yerine getirmediği veya hizmet pasaportunu veriliş amacı dışında kullandığı tespit edilen sporcuların yapacakları yeni başvurular değerlendirilmeyecektir.
  1. Hizmet pasaportu alınması için başvurulan uluslararası, seri veya kupanın, başvuru yapılan sezonun kayıt listesinde veya bir önceki sezonun sezon sonu klasmanında, Türkiye de dahil olmak kaydıyla en az 4 (dört) farklı ülkeden sporcunun bulunması gerekmektedir.
  2. Hizmet pasaportu başvurularının en geç, takip edilecek yarışma takviminin ilk yarışına üç hafta kala yapılması gerekmektedir. Bu tarihten daha geç yapılan başvurular işleme alınmayacaktır.
  3. Sporcuların başvuru yapmadan önce, ilgili sezona ve katılım sağlayacakları branşa yönelik uluslararası sportif belgeye sahip olması gerekmektedir.
  4. Noter onaylı Taahhütnamenin Federasyonumuza iletilmesi gerekmektedir. (Sezon boyunca takip edilecek şampiyona takvimi ve pasaportun her organizasyon öncesinde Federasyondan teslim alıp organizasyon bitiminde Federasyona teslim edileceğine dair taahhüt – EK-1)
  5. Başvuru sahibinin, Adli Sicil Kayıt Belgesini de Federasyonumuza sunması ve adli sicil kaydının olmaması şartı aranmaktadır.

KULLANIM ŞARTLARI

  1. Pasaportlar teslim alındıktan sonra pasaport görüntüleri Federasyona e-mail olarak iletilmelidir.
  2. Hizmet pasaportları Federasyona taahhüt edilen yarışma takvimindeki organizasyonlar ve bu organizasyonların yapıldığı ülkeler haricinde, hiçbir şekilde başka yarışmalara/organizasyonlara katılmak veya şahsi seyahatler için kullanılamaz.
  3. Başvuruda taahhüt edilen yarışma takvimindeki yarışmaların tarihleri arasında 2 (iki) haftadan daha fazla aralık olan her yarış sonrasında, Ülkemize dönüşten en geç iki gün sonra hizmet pasaportları muhafaza edilmesi için Federasyona teslim edilecektir. Bu durumda hizmet pasaportları bir sonraki yarış seyahatinden 3 (üç) iş günü öncesinden itibaren Federasyondan teslim alınabilir. Aksi takdirde; pasaportunu Federasyona iade etmeyen sporcu ve görevlilerin hizmet pasaportları kullanıma kapatılacaktır.
  4. Hizmet Pasaportu ile yurtdışına çıkış yapacak spor kafilelerinin bilgileri T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığımız dışında, T.C. Dışişleri Bakanlığımıza da bildirilmekte olduğundan yurtdışı çıkışına en geç bir hafta kala seyahate dair detayların EK-2‘de yer alan forma işlenerek Federasyona bildirilmesi gerekmektedir. Aksi durumda yurtdışına çıkış esnasında sorunlar yaşanabileceğinin altını çizmek isteriz.
  5. Yurt dışındaki yarışmalarda mücadele eden tüm sporcularımızın elde ettikleri dereceler T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığımızın ilgili sistemine işlenmektedir. Bu nedenle hizmet pasaportu ile uluslararası yarışmalara katılan sporcularımız, katıldıkları yarışın resmi sonuçlarını, yarışmanın bitimini takip eden ilk işgünü sonuna kadar sportif@tosfed.org.tr adresine göndermekle yükümlüdür. Neticeleri zamanında göndermeyen sporcularımızın hizmet pasaportları kullanıma kapatılacaktır.
  6. Hizmet pasaportu verilen kişilerin bir pasaport dönemi içerisindeki yurtdışındaki kalış süreleri toplamda 90 günü aşmamalıdır; bir sene içerisinde bu süreyi aşan sporcular için hizmet pasaportu yenilemesi yapılamayacaktır.
  7. Hizmet pasaportuna dair herhangi bir bilgi veya görüntü herhangi bir şekilde online/offline platformlarda (bunlarla sınırlı olmamakla beraber her türlü sosyal medya hesabı, web sitesi, e-posta, uygulama, Whatsapp vb. her türlü mesajlaşma programı) hiçbir şekilde paylaşılamaz.
  8. Başvuru dilekçelerinde belirtilen organizasyonlara geçerli bir sebep olmaksızın katılmayan, öngörülen sürede pasaportu Federasyona iade etmeyen, bu duyuruda bahsedilen prosedürlere uymayan sporcular hakkında Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Disiplin Talimatına göre işlem yapılabileceğini ve ilgili kişilerin süresiz olarak hizmet pasaportu uygulamasının dışında tutulacağını bildiririz.
  9. Yapılacak başvurular ve pasaport kullanımları bu duyuru kapsamında değerlendirilecek olup, pasaport tanzim edilmesine dair nihai karar TOSFED Yönetimi ve Federasyon Başkanı tarafından verilecektir.

Gereği için bilgilerinizi rica ederiz.

Serhan ACAR
TOSFED Genel Sekreteri

EK-1:Hizmet Pasaportu Başvuru Taahhütnamesi

EK-2:T.C. Dışişleri Bakanlığı Bilgi Formu