9 Mart 2021
Bülten 2021/01 Yayınlanma Tarihi: 09.03.2021
Tüm Kulüplerimiz, Markalarımız, Takımlarımız, Yarışmacılarımız ve
Görevlilerimizin Dikkatine,
Sayfa Sayısı: 6
Ekler: 1
- YARIŞMA EK DÜZENLEMELERİ
- Sigorta
d) Bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Azami Teminat Limitleri:
- Araç Başına Maddi : 43.000,00 ₺
- Kaza Başına Maddi : 86.000,00 ₺
- Şahıs Başına Bedeni : 430.000,00 ₺
- Kaza Başına Bedeni : 2.150.000,00 ₺
- Yarışmacı Kıyafetleri ve Güvenlik Ekipmanları
2021 sezonu içerisinde kullanım süresi sona eren Koltuk ve Emniyet Kemerleri, yapılacak inceleme sonrası güvenlik açısından uygunluğu Teknik Delege tarafından onaylanması durumunda, 2021 sezonu sonuna kadar kullanılmasına izin verilecektir.
- MAHALLİ RALLİ KUPASI
‘’2021 Şevki Gökerman Ralli Kupası Kuralları’’
5.2 KUPA YARIŞ SAYILARI VE PUANLAR
2021 Şevki Gökerman Ralli Kupası takvimine dâhil, 7 (yedi) yarış üzerinden 6 (altı) tanesinden alınan puanlar klasmanı oluşturur. Bu kupanın klasmanında yer almak için min. 5 (beş) yarışta start almak zorunludur.
5.3 ŞEVKİ GÖKERMAN RALLİ KUPASI’NA PUAN VEREN YARIŞLAR
Şevki Gökerman Ralli Kupası’na 2021 Mahalli takvimine ilave edilen ralli aşağıda belirtilen katsayı üzerinden puan verecektir.
BOTAV Rally Bodrum: 0,8 Katsayı
- İTİRAZLAR & TEMYİZLER
44.2 İTİRAZ ÜCRETİ
İtiraz ücreti 700,00 ₺’dır
- TÜRKİYE HİSTORİC RALLİ ŞAMPİYONASI
‘’2021 Ulusal Historic Ralli Kuralları’’
- TÜRKİYE HISTORIC RALLİ ŞAMPİYONASI’NA KATILABİLİR OTOMOBİLLER
4.1 ÖZET
- FIA K Eki 3.2. maddesinde açıklanan G1, G2, H1, H2, I Gruplarında homologe edilmiş otomobiller,
- 31.12.1988 tarihine kadar Türkiye’de seri üretilmiş ve homologasyonu olmayan, ancak FIA K Eki 3.3.8 Maddesindeki esaslara göre üretim spesifikasyonlarını ispat edilebilen otomobiller.
Homologasyonu olan otomobillerin yarışmalara kabulünde homologe edildiği tarih, homologasyonu olmayan seri üretim yerli otomobillerin ise model imalat yılı tarihi esas alınır.
4.2 OTOMOBİLLERİN KATEGORİLERİ
Otomobiller dönemlerindeki genel özelliklerini taşımak zorundadır.
FIA K E’ ki 3.2 maddesinde açıklanan G1, G2, H1, H2, I Gruplarında homologe edilmiş otomobillerin homologasyon fişlerine ve FIA J eklerinin Grup 1, 2, 3, 4 bölümlerine, 31.12.1981-31.12.1988 tarihleri arasında Türkiye’de seri üretilmiş homologasyonu olmayan yerli otomobillerin FIA J eklerinin Grup N, A bölümlerine uygun olmak şartıyla tanınan serbestlikler/modifikasyonlar ve bu kurallar kitabında açıkça izin verilenler dışında her şey yasaktır.
(FIA J eklerinde belirtilen serbestlikler/modifikasyonlar ilgili J ekinin ilan edildiği döneme göre değerlendirilir. Şöyle ki; J eklerinde belirtilen serbestlikler/modifikasyonlar, homologasyonu olan otomobillerin homologe edildiği senenin J ekine göre, homologasyonu olmayan seri üretim yerli otomobillerin ise imalat senesinde geçerli olan ilgili J ekine göre değerlendirilir.)
Bu modifikasyonlarda, özellikle kullanılan parçanın şekli itibari ile homologe bir otomobilin orijinal FIA homologasyon fişlerindeki (Grup 1, 2, 3 ve 4 fişlerinden herhangi birindeki ve/veya birden fazla fişte yer alan) ve seri üretim yerli bir otomobilin FIA K Eki 3.3.8 Maddesindeki esaslara göre seri üretim spesifikasyonlarındaki şekli aynı olmak koşulu ile dönemine eşdeğer güncel üretilmiş parçaların kullanımı ve malzeme seçimi (motor bloğu ve silindir kapağı hariç) serbesttir.
Güncel üretilmiş eşdeğer parçaların şekilleri, üretim teknikleri ve üretiminde kullanılan malzemeler yürürlükte olan FIA K ekinin ilgili bölümlerinde tarif edilenlerden farklı olamaz.
Ulusal yarışmalarda, FIA J ve K eklerine ilave olarak işbu kurallar kitabının Madde 51’de belirtilen serbestlikler/modifikasyonlar, TOSFED Teknik Pasaport’ unda kayıtlı olmak şartı ile yapılabilir.
51.19 MOTOR ve SİLİNDİR KAPAĞI
51.19.4 31.12.1988’e kadar üretilmiş yerli otomobillerde, imalat yıllarına ilişkin motor hacimleri ne olursa olsun; eksantrik mili sayısı, supap sayısı, besleme yöntemi (örneğin karbüratör, mekanik enjeksiyon gibi) ve ateşleme sistemi aynı kalmak koşuluyla, aynı üreticinin 1600 cc.’ ye kadar motorların kullanımı serbesttir.
- TÜRKİYE RALLİ ŞAMPİYONASI
‘’2021 Ulusal Ralli Kuralları’’
- TÜRKİYE RALLİ ŞAMPİYONASINA KATILABİLİR OTOMOBİLLER
4.2 OTOMOBİLLERİN SINIFLARI, Aşağıdaki gibi değiştirilmiştir.
- HER TÜRLÜ ARAÇ VE TÜM YARIŞMACILAR İÇİN LASTİK KURALLARI
49.1 GENEL
49.1.1 UYUMLULUK
Aksi belirtilmedikçe bütün lastikler FIA Sportif Yönetmeliklerinde yer alan ilgili maddeler ile uyumlu olmalıdır. 2021 sezonu için Türkiye Ralli Şampiyonası takviminde yer alan toprak yarışmalarda, PETLAS marka lastik kullanımına izin verilecektir. Şeklinde değiştirilmiştir.
- MAHALLİ RALLİ KUPASI
‘’2021 Şevki Gökerman Ralli Kupası Kuralları’’
- ŞEVKİ GÖKERMAN RALLİ KUPASINA KATILABİLİR OTOMOBİLLER
4.1 KATILABİLİR OTOMOBİLLER
Aşağıdaki gibi değiştirilmiştir.
- TÜRKİYE TIRMANMA, RALLİKROS ŞAMPİYONASI ve MAHALLİ OTOKROS KUPASI
‘’2021 Türkiye Tırmanma, Rallikros Şampiyonası ve Otokros Kupası Kuralları’’
- YARIŞMALARA KATILABİLİR OTOMOBİLLER
4.1 KATILABİLİR OTOMOBİLLER
Aşağıdaki gibi değiştirilmiştir.
- TÜRKİYE RALLİ ŞAMPİYONASI
‘’2021 Türkiye Ralli Şampiyonası Takvimi”
“29-30 Mayıs 2021 tarihlerinde İzmir’de, EOSK Kulübü tarafından organize edilecek olan şampiyonanın 2. Ayak yarışması, 04–05 Eylül 2021 tarihinde şampiyonanın 5. Ayak yarışması olarak Denizli’de toprak yarış olarak organize, 04-05 Eylül 2021 tarihlerinde Bursa’da, BOSSEK Kulübü tarafından organize edilecek olan şampiyonanın 5. Ayak yarışması ise, 29-30 Mayıs 2021 tarihinde şampiyonanın 2. Ayak yarışması olarak Bursa’da asfalt olarak organize edilecektir.” şeklinde değiştirilmiştir.
- TÜRKİYE KLASİK OTOMOBİL ŞAMPİYONASI
‘’2021 Türkiye Klasik Otomobil Şampiyonası Takvimi”
01 – 02 Mayıs 2021 tarihlerinde, KOK Kulübü tarafından organize edilecek olan şampiyonanın 1. Ayak yarışması, 08 – 09 Mayıs 2021 tarihinde organize edilecektir şeklinde değiştirilmiştir.
Gereği için bilgilerinizi rica ederiz.
Murat KAYA
TOSFED Sportif Direktörü
Ek’ler: