Pirelli, gelecek yıl Formula1’e odaklanabilmek için önümüzdeki yıldan itibaren Dünya Ralli Şampiyonası’na lastik vermemeyi tercih etti.
İtalyan üretici, önümüzdeki ve sonrasındaki sezonlar için Formula1’in lastik tedarikçisi olmak için yapılan savaşı kazanmış ve geçen sezonki Toyota TF109 ile gelecek yıl kullanacağı hamurları denemeye başlamıştı.
Pirelli’nin Formula1’e dönüşü kesinleşmiş olsa da son üç yılda olduğu gibi Dünya Ralli Şampiyonası’na da lastik tedarikinde bulunmayı sürdüreceği sanılıyordu.
Ancak Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery önümüzdeki sezon Formula1’e odaklanacaklarını söyledi. Öte yandan da ralliyle ilgilenmeye devam edeceklerini ekledi.
“Ralliyle her zaman ilgilendik ve bu böyle sürecek. Ulusal şampiyonalarda yer almaya devam edeceğiz. Ayrıca sıkı bir rekabet sergileyebileceğimiz Kıtalararası Ralli Şampiyonası (IRC)’yla da ilgileniyoruz.”
“IRC’de sezonun açılış yarışı olan Monte Carlo Rallisi’ni tüm otomobillere karşın, tek otomobille kazandık. Yani rekabetçi olabileceğimizi biliyoruz.”
Pirelli’nin WRC’den kopmasının kesinleşmesinden bir süre önce 2005 yılı sonunda WRC’den ayrılan Michelin’in yeniden geri dönme isteği içerisinde olduğu söylentileri yayılmıştı. FIA’ya yapılan resmi başvurunun ardından bu durum kesinlik kazanmış oldu.
Michelin, bu konu üzerindeki çalışmalarına hız verirken, Peugeot Sport pilotu Stephane Sarrazin´nin de geçen hafta Fransa´nın güneyinde Peugeot 307 ile Michelin lastiklerini test ettiği öğrenildi.
FIA, WRC’nin lastik tedarikçisinin kim olacağına 13 Eylül’de karar verecek.