Yedi kez dünya ralli şampiyonu Sebastien Loeb, rallinin başında kazanmasına müsaade edileceği ancak sonunda takım arkadaşı Sebastien Ogier’e geçilerek podyumun zirvesinden olduğu Almanya Rallisi’nin ardından Fransız gazetesi I’Equipe’ e kızgınlığının sebebini açıkladı.
“Almanya’daki yenilmezlik rekorumu kaybettim. Lastiğin patlaması şanssızlıktı (böylece Loeb, Ogier’in gerisine düştü) ve bu bana ekstradan altı puana mal oldu. Ama hala onun 25 puan önündeyim, bu nedenle de avantaja sahibim. İşler o kadar da kötü değil.”
Citroen Racing’de Ogier’le beraber tansiyonun yükselmesine neden olan şey neydi? Acaba Ogier’in rallinin liderinin Loeb olacağını duymuş olması olabilir mi? İkinci günün sonunda Loeb lastik patlatınca Ogier, Loeb için her şeyin yolunda gitmediğini söylemiş, Loeb durumu yöneticilere söylemişti. Belki de gerginliğin sebebi takım emrinin Loeb’ün kazanmasından yana olmasına rağmen Ogier’in ikinci gün boyunca Loeb’e baskı kurmaya devam etmesinde gizliydi.
“Takım emrinden mi yoksa Ogier’in benim hakkımda çok konuşmasından mı kaynaklandığını bilmiyorum. Ona karşı olan düşüncelerimi ya da takımda neler olup bittiğiyle ilgili hislerimi hiçbir zaman halk önünde dile getirmedim. Buna rağmen Ogier hikayenin bu kısmını anlatmaya karar verdi ve benim hakkımda şikayet etti. Takım emrinin onun için bir onur olmamasını anlayabiliyorum ama 2003’te (Loeb takım içinde Ogier konumundayken) kişisel çıkarlarıma karşılık Citroen’in şampiyonluğu için emirelere uydum. Bir marka için çalışıyoruz, onun birer çalışanıyız ve mutlu olmadığımız durumlarda bile itaati kabul etmek zorundayız. Ogier farklı şekilde düşünüyor ve bunu kabul etmiyor, ilişkimizden şikâyet ediyor. Böyle giderse gelecekte Ogier ile çalışmak zorlaşacak. Bu durum benim hayatımı değiştirmeyecek. Avustralya öncesinde ortam sakinleşecektir. Çünkü o zamana kadar birbirimizi görmek zorunda değiliz. Zor olacak çünkü ikimizde kazanmak istiyoruz ve takımın desteğine ihtiyacımız var. Bunun yanında aynı takımda olmamız daha da karmaşık hale gelecek.”
Bu gerilim Sebastien Loeb’ün önümüzdeki iki yıl daha Citroen’de kalmaya karar vermesinden hemen sonra yaşanırken Ogier’in hali hazırda zaten bir sözleşmesi vardı. Loeb, Ogier’in takımdan gitmesinin daha iyi olacağını düşündü mü? “Bunun kararını vermek benim görevim değil ama geçen yıl Ogier’in Ford’la görüştüğünü duyduğumda, ona ikimizin ayrı takımlarda olmasının daha sağlıklı olacağını söylemiştim.” Ogier ise Loeb’ün Citroen’le olan sözleşmesi yenilemeden önce kendi çıkarlarını korumak adına takımla görüştüğünü söyledi. “Bunu bilmiyordum ama cuma akşamı takım emrini öğrenince sorunu buldum. Sonuna kadar savaşmamıza izin verildiği zamanlarda ben de bu yıl bazı ralliler de sorunlar yaşadım. Takımın ilk iki sıra garanti ise bazı öncelikleri olması konusunda oldukça mutluyum. Çok az takım iki sürücüsünü mücadele etmede serbest bırakıp çok fazla risk alıyor.”
Peki cuma akşamı liderlik eden kişi Ogier olsaydı ne olurdu? Loeb, Ogier’in lehine olan takım emrini kabul eder miydi? “Orada takım emirleri olup olmayacağını bilmiyorum ve onları kabul ediyor olacağımı da bilmiyorum.”
Haber: Martin Holmes