Silverstone Pisti’ndeki son Le Mans Series 2008 yarışı sırasında, Peugeot Sport hibrid kinetik enerji geri kazanım sistemiyle donatılmış olan 908 HDi FAP kavram modelini tanıttı. 908 HY özel gümüş gri rengiyle Peugeot’nun bundan böyle dayanıklılık yarışlarındaki silahının ne olabileceği hakkında ipuçları veriyor. Dayanıklılık programı kapsamında yer alan hibrid 908 HDi FAP lansmanının öncelikle sportif bir meydan okuma olduğunu belirten Peugeot Sport Direktörü Michel Barge aynı zama Peugeot markasının otomobil yarışlarını bir araştırma ve geliştirme potası olarak gördüğünü belirtti. Böylece, yenilikçi HDi FAP tekniğinin yarışlarda kullanılması, geniş anlamda dayanıklılık yarışlarında hibrid versiyonların kullanımı, Peugeot için seri otomobillerin geliştirilmesinde müthiş bir deneyim fırsatı oluşturacak.
Silverstone Pisti’ndeki son Le Mans Series 2008 yarışı sırasında, Peugeot Sport hibrid kinetik enerji geri kazanım sistemiyle donatılmış olan 908 HDi FAP kavram modelini tanıttı. 908 HY özel gümüş gri rengiyle Peugeot’nun bundan böyle dayanıklılık yarışlarındaki silahının ne olabileceği hakkında ipuçları veriyor, ancak kullanımı LMP1 kategorisindeki otomobillere ilişkin gelecekteki yönetmeliğe bağlı olacak.
HY teknolojisi aracın frenlemeler sırasında açığa çıkan kinetik enerjisinin bir kısmının geri kazanımını ve stoklanmasını sağlıyor. Hibrid olmayan bir araçta, bu enerji frenlerde ısı dağılımı şeklinde kayboluyor. Bu şekilde kullanılabilir olan enerji aracın veriminin artırılmasını iki şekilde sağlıyor :
– Termik motora ek olarak hibrid mekanik enerjinin kullanımı suretiyle tüketilen aynı enerji değeri için performansın artışıyla.
– Kullanılabilinir kılınan hibrid mekanik enerji sayesinde eşdeğer performans korunarak yakıt tüketiminin düşürülmesiyle.
Kavram modeli donatan sistem üç ana unsurdan oluşuyor :
1. Marş motorunun yerine yerleştirilen ve bir dişli zinciri aracılığı ile çalıştırılan 60 kw gücündeki bir elektrikli motor-jeneratör.
2. 6’sı iç meka orijinal akünün yerinde ve 4 tanesi sol dipte yar alan 10 paket halinde gruplırılmış 600 adet lityum-iyon hücre aracılığı ile enerjinin stoklanmasını sağlayan aküler.
3. Akülerle motor ve jeneratör arasındaki enerji akışının kontrolünü sağlayan bir güç elektroniği devresi. Bu düzeneğin kutusu ön sol çamurluğun arka kısmında yer alıyor.
908 HY üç farklı şekilde hareket edebiliyor:
– Sadece elektrik modunda (örneğin pit stop yoluna girdiğinde)
– Sadece termik modda.
– 2 motoru birlikte kullanarak. Örneğin Le Mans Pisti’nin bir turunda sistem 20 – 30 saniye boyunca enerji toplayacaktır. Pilot toplanan bu enerjiyi aşağıdaki şekilde kullanabilecektir :
1. Yeniden hızlanmalarda otomatik olarak veya pilotun kumasıyla (« push to pass ») her tur yaklaşık 20 saniye boyunca devreye giren bir boost aracılığı ile 60 kW (80hp) ilave güç kullanımı şeklinde.
2. 3 – 5 arasında tahmin edilen kullanılabilir hibrid mekanik enerji sayesinde aynı performans düzeyi için tüketimin düşürülmesi şeklinde.
Peugeot Sport Direktörü Michel Barge: “ Dayanıklılık programımızın kapsamında yer alan hibrid 908 HDi FAP sunumu öncelikle tabii ki bir sportif meydan okuma ama aynı zama Peugeot markası otomobil yarışlarını bir araştırma ve geliştirme potası olarak görüyor. Böylece, yenilikçi HDi FAP tekniğinin yarışlarda kullanılması, geniş anlamda dayanıklılık yarışlarında hibrid versiyonların kullanımı, Peugeot için seri otomobillerin geliştirilmesinde müthiş bir deneyim fırsatı oluşturacaktır. Ancak, bu teknolojinin 2009 yarışlarında kullanılması Batı Automobile Club tarafından yayınlanacak yönetmeliğe bağlı olacaktır.” dedi.
Silverstone, Eylül 2008