Mark Webber Macaristan’da aldığı galibiyetin ardından yeniden şampiyo liderliğine yükseldi.

Avusturyalı sürücü startta takım arkadaşı Sebastien Vettel’in yanında ikinci sıradan kalksa da yerini Fernando Alonso’ya kaptırarak üçüncülüğe gerilemişti. Fakat yarışın orta bölümünde uyguladığı stratejinin sayesinde damalı bayrağı Alonso’nun 17.8 saniye önünde geçmeyi başardı.

Öte yandan 13 ve 14’üncü viraj arasında kalan bir parçanın alınması için 15’inci turda giren güvenlik aracı da Webber’in galibiyetine katkıda bulundu.

Tüm sürücüler zorunlu olan lastik değişimlerini yapmak üzere bu periyotta pit alanına gelirken, takım stratejik bir kumar oynayarak Webber’i pist üzerinde tuttu.

Yarışın liderliği Vettel Webber’e geçtikten sonra ise güvenlik otomobilinin ardından kendisine pit stop yapacak kadar farkı oluşturdu ve yarışı bu pozisyonda bitirmeyi başardı.

Webber’in yarışı kazanması kolaylaştıran diğer bir faktör ise takım arkadaşı Vettel’in liderken güvenlik aracı ile arasındaki mesafeyi korumadığı için aldığı pitten geçme cezası sonucu üçüncülüğe gerilemesi oldu.

Şampiyona lideri Hamilton, vites kutusu arızası nedeniyle yarış dışı kalırken, Massa öndeki üçlüye ayak uyduramasa da rahat bir dördüncülük kazanmayı bildi.

Vitaly Petrov Renault ile sansasyonel bir yarışa imza atarak kariyerinin en iyi derecesi olan beşinciliği 2009’da GP2’deki rakibi Nico Hulkenberg’in önünde aldı.

Sauber’den Pedro de la Rosa ve Kamui Kobayashi yedinci ve dokuzuncu sırada finiş görürlerken iki beyaz otomobilin arasına McLaren’in 2009 dünya şampiyonu sürücüsü Jenson Button girdi.

Yarışın son bölümüne ise Michael Schumacher ve Rubens Barrichello arasında yaşanan müthiş puan savaşı damga vurdu. Barrichello üst üste turlarda Alman pilotu zorlayarak start düzlüğünde Schumacher ile pit duvarı arasına girerek atağını gerçekleştirdi. Ancak Mercedes sürücüsünün Brezilyalı’yı neredeyse pit duvarına değecek kadar sıkıştırdı. Komiserler kurulu yarışın ardından aldığı kararla tehlikeli sürüşünden dolayı Schumacher’e Belçika’da on sıra geriden başlama cezası verdi.

İlk on içerisinde yarışı tamamlaması öngörülen Renault’dan Robert Kubica’nın yarışı da Adrian Sutil’le karıştığı pit yolu kazası ile sona ermiş oldu. Kubica’yı pit yolundan gelen Sutil’in önünde çıkarmaya çalışan takım, kendi cebine yerleşmek üzere içe doğru hamle yapan Sutil’le çarpışmasına sebep oldu.

Aldığı 10 saniye dur/kalk cezasının ardından birkaç tur atsa da yarışı bırakmak zorunda kaldı.

Sutil yarışı kazayla beraber noktalarken Mercedes’ten Nico Rosberg de pit te iyi sıkıştırılmayan lastiğinin pit yolunda fırlaması sonucu yarış dışı kaldı. Diğer yarış dışı kalan isim ise ikinci turda motorundan dumanlar çıkan Jaime Alguersuari oldu.

YARIŞ SONUCU

1.WebberRed Bull-Renault 1sa41:05.571
2.AlonsoFerrari+17.821
3.VettelRed Bull-Renault +19.252
4.Massa Ferrari+27.474
5.PetrovRenault+1:13.100
6.HulkenbergWilliams-Cosworth+1:16.700
7.De la RosaSauber-Ferrari + 1 tur
8.ButtonMcLaren-Mercedes + 1 tur
9.Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 tur
10.Barrichello Williams-Cosworth+ 1 tur
11.SchumacherMercedes + 1 tur
12.Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 tur
13.LiuzziForce India-Mercedes + 1 tur
14.KovalainenLotus-Cosworth +3 tur
15.TrulliLotus-Cosworth +3 tur
16.Glock Virgin-Cosworth+3 tur
17.Senna HRT-Cosworth +3 tur
18.Di Grassi Virgin-Cosworth+4 tur
19.YamamotoHRT-Cosworth +4 tur

PUAN DURUMLARI

Sürücüler:
1.Webber 161
2.Hamilton 157
3.Vettel 151
4.Button 147
5.Alonso 141
6.Massa 97
7.Rosberg 94
8.Kubica89
9.Schumacher38
10.Sutil 35
11.Barrichello 30
12.Petrov17
13.Kobayashi 17
14.Liuzzi12
15.Hulkenberg10
16.Buemi7
17.De la Rosa 6
18.Alguersuari3

Markalar:
1.Red Bull-Renault312
2.McLaren-Mercedes304
3.Ferrari 238
4.Mercedes132
5.Renault 106
6.Force India-Mercedes 47
7.Williams-Cosworth40
8.Sauber-Ferrari 23
9.Toro Rosso-Ferrari 10