İstanbul Sportif Karting Dayanıklılık Birinciliği (Prokart) 2.Ayak  yarışı  20 Ağustos Pazar günü İstanbul Autodrom Pistinde yapıldı.

Kısa adı İKOK olan İstanbul Karting ve Otomobil Kulübü tarafından düzenlenen yarışta her ayak iki etap olarak ve etap aralarında benzin ikmali yapılmadan koşuldu. Her etap 150 dk aralıksız ve tek pit stop 60 sn. kuralı uygulanması sebebiyle takım stratejileri önem kazandı. Takımlar İkinci etapta sıralamanın tersi olarak dizilerek start aldı. Antrenmanlarda tur derecesi iyi olmayınca Deniz Yıldızı takımı 2.etapta ilk cepte kalkış yapabilmek için sıralama turlarında sonunculuğu tercih etti.

Sıralama sonrası  takımların grid diziliş sırası Uçanzii? , Efsaneler, Chronos Racing, TKŞ Power, ALFA, Çoban Yıldızı, Deniz Yıldızı şeklinde olurken, Borakart ve Gama takımları bu yarışta start almadı.

Yarışta pist yönü olarak bir önceki yarışın ters yönü uygulandı. İlk virajın 90 derecelik bir viraj olması ve fren noktasında zemin sebebiyle araçların sekiyor olması start heyecanını artırdı. Yarışın başlaması ile birlikte  ilk cepten start alan Uçanzi takımı pilotu Orçun  liderliğini koruyarak ilk turu ve sonraki her turu önde bitirdi. 41.755 sn. lik tur süresi ile Best Time puanını ve birincilik puanının takımına kazandırdı. İlk bir saatin sonunda pit stop öncesi 2.sıradaki Efsaneler takımına tur bindiriyordu. İlk bir saatin sonunda birincinin belli olduğunu düşünen diğer takımlar gözünü ikinciliğe çevirmiş stratejilerini buna göre yapıyordu.  TKŞ Power 2, Chronos 3 , Deniz Yıldızı 4. Sırada yarışı sürdürürken TKŞ power pilotu Mehmet Yaman yaptığı hata ile birlikte spin atarak yerini kaybetti.  Son pit stoplar yaklaşırken  Chronos 2. ve Deniz Yıldızı 3. sırada 14 sn fark ile yer alıyordu.  Son pit stop stratejisinde  Deniz Yıldızı  17sn kazanarak  piste Chronos takımının önünde çıkmayı başardı. Diğer takımların pozisyonları belli olduğu için tüm gözler bu iki takım arasındaki rekabete çevrilmişti. Son  beş dakikaya girilirken Deniz Yıldızı hala önde hemen arkasında Chronos vardı.  Son viraj öncesi Chronos atak yaparak Deniz Yıldızı'nın yanına çıkmayı başarmıştı. Bu sırada öndeki aracın spin attığını Chronos görerek kendini kurtarabilmiş  fakat araç  Deniz Yıldızı’nın tam önüne çıkmıştı. Deniz Yıldızı yaşadığı temas sonrası aks hasarı ile yarış dışı kalarak etabı sonuncu bitirdi.

2.etapta takımlar sıralamanın tersi olacak şekilde yerlerini aldılar. Deniz Yıldızı ilk  cepte start almanın avantajını kullanarak birinci etaptaki kaybını telafi etmek istiyordu. Deniz Yıldızı çok iyi start alarak ilk üç virajda liderliğini korumuş olsa da  yaşanan fren problemi nedeniyle sonunculuğa geriledi. Pite girmek çok zaman kaybettireceği için yarışın tamamını bu şekilde sürdürme kararı aldılar. İstikrarlı yükseliş ile ilk pit stoplar başladığında sıralamada ikinciliğe yükselmişlerdi.  Uçanzii  takımı yine tutulamıyor tam anlamıyla uçuyordu.  41.406 sn lik tur derecesi ile en yakın takipçisine 1.059 sn fark atıyordu. Yarışın ikinci yarısında takımların yaşamış olduğu problemler ile sıralama sürekli değişiyordu. Liderden sonraki takımlar arasında kıyasıya mücadele vardı. 

Deniz Yıldızı birincilik TKŞ Power ikincilik hedefliyordu. Chronos hemen bunların arkasında yer alıyor fakat hemen arkasında ALFA takımından çekiniyordu. Çoban Yıldızı yaşadığı problemler ile ve Efsaneler yanlış strateji ile yarıştan koptu. Deniz Yıldızı yarışın sonunda 2., TKŞ Power 3. , Chronos 4. , ALFA 5., Çoban Yıldızı 6 ve Efsaneler 7. olarak tamamladı. Fakat takımların aldığı cezalar ile 2.etabı Deniz Yıldızı birinci sırada tamamlamış oldu. 

Prokart BPC 2.Ayak Sonuçları 

1. UÇANZİİ?

2.  CHORONOS RACING

3. DENİZ YILDIZI

4. TKŞ POWER

5. EFSANELER

6. ÇOBAN YILDIZI

7. ALFA EEKT