Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu tarafından organize edilen Avrupa Ralli Şampiyonası 36. Fiat Rallisi büyük çekişmeyle sonuçlı. 15. etaba kadar Abarth C.SPA takımı adına yarışan Finli pilot Anton Alen’in liderliğinde devam eden yarış, 16 etapta el değiştirdi.
Peugeot Esport Espana pilotu Nicolas Vouilloz ile büyük bir rekabet yaşayan Allen, 16.cı etapta liderliği Nicolas’a teslim etti.
Süper 2000 kategorisinde yarışan 10 kapı numaralı ekip Nicolas Vouilloz-Nicolas Klinger, Peugeot 207 araçlarıyla 2:31.28.7’lik dereceye imza atarak, birincilik kupasını evine götürmeyi başardı. Ekip aynı zaman Grup N ve Süper 2000 birinciliğini de elde etmiş oldu.
Aynı etap Fiat Motorsports Turkey adına start alan Volkan Işık-Kaan Özşenler ikilisinin de atağa geçerek genel klasman ikinciliğini elde etmelerini sağladıysa da bu pozisyonu ancak 19.etabın ortalarına kadar koruyabildiler. Işık, son özel etabın ortalarında lastik patlatınca genel klasma dördüncü sıraya gerilemek zorunda kaldı.Avrupa Şampiyonası’nı takip eden ekiplerden biri olan Işık Özşenler ikilisi, En İyi Türk Ekip olarak Fiat Rallisi’nden ayrıldılar.
Fiat Rallisi’nin ikincilik kupasının sahibi ise AbarthC.SPA takımının 1 kapı numarasıyla start alan ekibi rea Navarra-Guido D’Amore’nın oldu. İtalyan ekip Gre Punto S2000’leri ile Vouilloz’un 24 saniye gerisinde yer alarak Fiat Rallisi’nde finiş gördüler.
Yarışın son etaplarında yaşanan büyük çekişmenin ve sürpriz sonuçların en dikkat çekicisi ise Garcia’dan geldi. Peugeot Sport Espana adına yarışan Enrque Garcia-Jordi Barrabes Costa Peugeot 207 araçlarıyla 19 etapta 2.32.41.7’lik zamanlarıyla üçüncülüğe yerleşerek kupayla evlerine dönmeyi başardılar.İlk üçü Süper 2000 kategorisindeki araçların paylaştığı yarışta
Grup A ve Süper 1600 liderliğine imza atan isim ise genel klasma 8.sıraya yerleşen Citroen C2 pilotu Simon Jean Joseph-Jack Boyere ikilisinin oldu. 2.37.24.8 zamana imza atan Fransız ekip Türkiye’den yine güzel bir sonuçla ayrılmayı başardı.
9 kapı numarasıyla yarışan Atölye Kazaz pilotu Ercan Kazaz genel klasma yarış sonunda 9.sıraya yerleşerek Arkas Otomotiv Türkiye Şampiyonası’nda liderlik yolunda büyük avantaj sağladı.
ERC Şampiyonası’nda genel klasma ilk üçü elde eden isimler aynı zama IRC serisinin de ilk üçü olarak İstanbul’dan ayrılmayı başardılar.
Kıtalararası Ralli Kupası (IRC) ve Arkas Otomotiv Türkiye Ralli Şampiyonası’na da ev sahipliği yapan Fiat Rallisi 12 farklı ülkeden yarışmacı kaydıyla en yüksek katılıma sahip olurken, ERC ve IRC’nin buluştuğu ilk organizasyon olma özelliğini de taşıdı.
İstanbul ve Kocaeli’ni kapsayan bir güzergahta toplam 800 km’lik toprak parkurda 10’nu farklı olmak üzere toplam 19 özel etabın geçilmesiyle koşulan yarışta 65 yarışmacı ekip start alırken, finişe ulaşan ekip sayısı ise 38 oldu.
Eurosport ekranlarından canlı yayınla dünya ile buluşan organizasyon FIAT’ın sponsorluğunda, Lassa’nın co-sponsorluğunda, Cocacola, Sonax, Best Fm, Spor Sanayi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Pendik, Kartal İlçe Belediyeleri ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla organize edildi.