16 Eylül Pazar (bugün) günü İzmir Yarış Pisti’nde gerçekleştirilen Türkiye Pist Şampiyonası yarışları tribünleri dolduran binlerce kişiyi soluksuz bıraktı.Cumartesi günü yaptıkları sıralama derecelerine göre pistin en hızlısı olan Porsche GT3 ile yarışan Castol Speed Corner yarışçısı Ali Gülan saat 13:00 de verilen ilk yarış startında pole position da yerini aldı.15 turluk yarışı baştan sona lider götüren Ali Gülan birinci yarışta damalı bayrağı gören ilk pilot oldu.Yarışta ikinciliği Kosifler BMW 3.20 ile yarışan Kosifler Motorsport pilotu İbrahim Okyay aldı.Genel klasma üçüncülük yine Kosifler Motorsport pilotu Mürşit Unat’ın oldu.
Grup 1600, Grup 2000 ve Grup Maxinin bir arada start aldığı ilk yarışda kategorilerine göre Grup Maxi’ de Ali Gülan birinci (14.27.880), Mürşit Unat ikinci ve Levent Ögel 3.oldu. Grup 2000’de İbrahim Okyay birinci (14.30.629), Aytaç Biter ikinci ve Ünal Şenbahar üçüncü oldu. Grup 1600’de Özen Özer birinci (15.25.853), Ümit Ülkü ikinci ve Bora Yılmaz üçüncü oldu.İlk yarışın en talihsiz ismi lastiği patlayan Opel Performance pilotu Berke Bayındır oldu.
Günün ikinci yarışı amatör pilotların yer aldığı Amatör 1600 yarışında birinci 3 kapı numarası ile yarışan Ümit Ülkü olurken 2 kapı numarası ile yarışan Mehmet Demirhan ikinci, startta fodepar yaparak ceza alan ve cezasını çektikten sonra sonunculuğa gerileyen 4 kapı numaralı Erkan Kitapçıoğlu oldu.
Günün en çekişmeli yarışı Türkiye Pist Şampiyonası ikinci yarışı oldu. İlk yarış sonucuna göre ilk altı sıranın yer değiştirdiği ve ilk yarışın altıncısı Özen Özer’in birinci sırada start aldığı yarışta ilk 5 tur nefes kesti. İlk yarışın şanssız ismi Berke Bayındır startta yaptığı müthiş atakla üç sıra birden atlayarak ilk viraj dönülmeden rakiplerine göz dağı vermeyi başardı.
Bir diğer müthiş start 7 kapı numarası ile Mürşit Unat’ a aitti. 4.olarak kalktığı startta ilk virajı lider olarak geçti. Ancak bu müthiş atağını sürdüremedi ve Bridgestone virajı dönülürken yaptığı ufak hata sonucunda attığı spin ona pahalıya patladı ve sonunculuğa geriledi.Ancak bu spin onu durdurmaya yetmedi ve yarışı 3.olarak tamamladı.Bu hatadan yararlanan Aytaç Biter liderliği ele geçirdi ve yarışı bir üst grup pilotu olan Ali Gülan’ın 4.6 saniye önünde tamamlayarak ikinci yarışın genel klasman birincisi oldu.
Ancak Kosifler’in birinci pilotu İbrahim Okyay’ın 8.tur içinde Berke Bayındır ile giriştiği mücadelede tribünlerdeki binlerce izleyicini ayağa fırlamasına neden oldu. İlk viraj dönülürken kıran kırana bir mücadeleye girişin Berke ve İbrahim yaşadıkları temas sonucunda İbrahim Okyay’ın ön lastiği koparak yarış dışı kaldı. Tozu toprağa katan mücadelede Berke Bayındır yoluna devam ederken yarış dışı kalan İbrahim Okyay hem şampiyonadaki kendi puanını hem de Kosifler Motorspor’un takım puanını olumsuz etkiledi.4 numaralı Honda S-2000 ile yarışan Levent Ögel 3.turda attığı spin sonucu yarış dışı kalarak günün şanssız isimleri arasında yerini aldı.
İkinci yarışta kategorilerine göre Grup Maxi’de Ali Gülan (14.41.386) birinci, Mürşit Unat 4.6 sn gerisinde ikinci ve Yücel Özbek (14.42.483) üçüncü olurken Grup 2000’de Aytaç Biter 14.36.734’lük zamanıyla birinci, Berke Bayındır (14.44.808) ikinci ve Göksu Eroğlu (15.33.407) üçüncü oldu.Grup 1600’de günün en hızlısı Özen Özer (15.12.836) olurken, Ümit Ülkü (15.00.259) ikinci ve Bora Yılmaz (15.07.156) üçüncü oldu.
Ege Kupası’nın da koşulduğu organizasyonda beş yarışmacı amatör 1600 kategorisinde start alırken 16.51. 202’lik derecesiyle Ümit Ülkü birinci, 16.4 sn farkla Mehmet Demirhan ikinci ve Erkan Kitapçıoğlu ise 17.39.773’lük zamanıyla üçüncülüğü elde ettiler.
Türkiye Pist Şampiyonası’nın 27 – 28 Ekim tarihlerinde İzmir Yarış Pisti’nde gerçekleştirilecek.
Önümüzdeki hafta ise Türkiye Özel Cup Şampiyonası 300 hp lik Mitsubushi Evo-9’lar, 220 hp lik Honda Type-r lar ve amatörlerin gövde gösterisine sahne olan Siena’lar ile İzmir Yarış Pisti’nde gerçekleştirilecek.