2018 sezonunda otomobil sporlarının tüm branşlarda geçerli olacak ulusal ve mahalli kuralları TOSFED resmi web sitesinde yayınlanarak yürürlüğe girdi.
Ulusal Ralli kurallarında; İstanbul Rallisi ve Yeşil Bursa Rallisi’nin katsayısının 0.8’e düşmesi, Dünya Ralli Şampiyonası’na dahil Rally Turkey’in ilk gününün şampiyonaya puan verecek olması ilk dikkat çeken konular olurken, rallilerdeki seyirci özel etabı uygulaması zorunluluğu kaldırıldı. Ayrıca yarışma start listelerinde, Türkiye Ralli Şampiyonası sürücüleri, Historic Rally Şampiyonası sürücüleri ve Ali Sipahi Ralli Kupası sürücüleri birlikte yer alması kurala bağlandı.
2018 Türkiye Pist Şampiyonası’nda ise Maxi ve Super gruplara TCR grup eklendi. Buna göre en az 5 katılım olması durumunda pist branşında yıl sonunda 3 ayrı şampiyon çıkacak.
Türkiye Offroad Şampiyonası’nda bugüne kadar devam eden 4 ayrı sınıf uygulaması 5’e yükseltildi ve SINIF SSV; Yani 4 Tekerlekli 4×4 motosikletler ve UTV tipi araçların da yarışlarının önü açılmış oldu. Buna göre Sınıf 1-2-3-4 aynı motor hacimlerine göre devam ederken 5.sınıf SSV de ayrı bir klasmanda değerlendirilecek.
Ulusal Offroad takvimine bu sezon dahil olan DENDOFF organizasyonu Denizli yarışı 0.9 katsayıdan değerlendirilirken, geçen yılın en başarılı offroad yarışı seçilen VEZİROFF organizasyonu Vezirköprü yarışı şampiyonaya 1.1 katsayıdan puan verecek. Diğer yarışlar Ankara ANDOFF, Sinop SİNOFF, Sakarya 54 SPOR, İstanbul İPSK ve Karabük KARDOFF yarışları ise 1 katsayı üzerinden değerlendirilecek.
2017 sezonunda yeterli katılım sağlanamaması nedeniyle 2 erteleme sonrasında iptaline karar verilen rallikros şampiyonasında ise, 90’lı yıllarda uygulanan Türkiye Şampiyonası finali sistemine dönüldü. Buna göre en az 3 yarıştan oluşan bölgesel otokros kupalarında kategorilerinde ilk 5 dereceyi paylaşan sürücüler, 01-02 Aralık tarihlerinde TOSFED tarafından düzenlenecek olan Türkiye Rallikros Şampiyonası finalinde mücadele etmeye hak kazanacaklar. 3 kategorinin şampiyonları final yarışı sonunda belirlenmiş olacak.
2 araç ve 4 sporcudan oluşan takımların yarıştığı trial branşında ise Türkiye Şampiyonası aynı şekilde devam ederken, tekli yarış formatı X-Trial, mahalli olarak denenecek.
Tırmanma, karting, drift ve klasik otomobil branşlarında ise bazı ceza ve güvenlik güncellemeleri haricinde önemli değişiklikler yapılmadı…