30.3.2017

Bülten 2017/01
Yayınlanma Tarihi: 30.03.2017

Tüm Kulüplerimiz, Markalarımız, Takımlarımız, Yarışmacılarımız ve Görevlilerimizin Dikkatine,
 
 
1.YARIŞMA EK DÜZENLEMELERİ
 
2.Sigorta d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Azami Teminat Limitleri:
Bedeni şahıs başına (sakatlanma ölüm) 330.000 ₺ Bedeni kaza başına (sakatlanma ölüm) 1.650.000 ₺ Maddi kaza başına (araç başına) 33.000 ₺
Maddi araç başına (kaza başına) 66.000 ₺
Güvenlik Ekipman Tablosu – 2017
Ulusal Tırmanma ve Rallikros Ekipmanlarında değişiklik yapılmıştır.
        Güncel Tablo Ek-1 de yer almaktadır.
 
2.TÜRKİYE RALLİ ŞAMPİYONASI

‘’2017 Ulusal Ralli Kuralları’’
4-Türkiye Ralli Şampiyonası Katılabilir Otomobiller
 4.1 Özet maddesinde yer alan;
“Sınıf 2 grubundaki WRC varyantlı otomobiller, maksimum iç çapı 30 mm restriktör ile yarışabilir, R5 otomobiller için restriktör çapı 32 mm. dir” şeklinde değiştirilmiştir.
“2018 sezonundan itibaren Türkiye Ralli Şampiyonasında sadece iki çeker otomobiller yarışabilecektir.” ibaresi çıkarılmıştır. 2018 Türkiye Ralli Şampiyonasına katılabilir otomobillerle ilgili karar, değerlendirilerek sezon içerisinde kesinleştirilecektir ve duyurulacaktır.
 4.2 Otomobillerin Sınıfları
Sınıf N için izin verilen “34mm restriktörlü” ibaresi, ERT Şampiyonası yarışlarına katılım durumunda “33mm restriktörlü” olacaktır.
 
vi) Kadın sürücüler, Türkiye Ralli Şampiyonası’ na dahil 7 (yedi) yarıştan takımına ilave puan getirebilir.
 
14- Davranış
 14.1.3 maddesine “Yapılması durumunda tehlikeli sürüş olarak değerlendirilir. Bu
durumda Komiserler Kurulu ilgili yarışmacıya kayıt parasının beş (5) katından az olmamak üzere para cezaları veya ihraç dahil ceza verir. Ancak organizatör tarafından yarışma öncesinden gerekli güvenlik önlemleri alınması şartıyla, TOSFED onayıyla izin verilebilir.” ibaresi eklenmiştir.
 
33- Yarışmacıların Güvenliği
 33.1 Ekiplerin Ekipmanı
Bir otomobil herhangi bir özel etapta hareket halindeyken, ekip üyeleri ‘FIA L EKİ, 3. Bölüm-Pilot Ekipmanlarında yer alan homologe kaskları ve emniyet kemerlerini doğru şekilde takmak ve aynı ekte istenen tüm güvenlik kıyafetleri ve ‘2017 Ulusal Ralli Kuralları’ ekipmanını giymek zorundadır. Bu maddeyi ihlal eden yarışmacı Komiserler Kurulu tarafından cezalandırılır. Şeklinde değiştirilmiştir.
 33.5 Sarı Bayrakların Kullanımı
Bahsi geçen Sarı Bayrak, Kırmızı Bayrak olarak değiştirilmiştir.
49- Her Türlü Araç ve Tüm Yarışmacılar İçin Lastik Kuralları
 49.1.9 Asfalt Lastiği (Islak veya Kuru) maddesine “Yalnızca ulusal asfalt zeminli rallilerde 01.05.2013’ten önce homologe edilmiş lastiklerin kullanımına izin verilmiştir.” ibaresi eklenmiştir.
 
 
3. TÜRKİYE HISTORIC RALLY ŞAMPİYONASI 
  ‘’2017 Ulusal Historic Ralli Kuralları’’
 
5- Şampiyona Esasları
Şampiyona Esas Yarış Sayıları ve Puanlar
 
 5.2.2.ii) “Takımların katıldıkları 6 (altı) ralli yarışından aldıkları 6 (altı) sonuç şampiyona klasmanı için esas alınacaktır. Şampiyona sonundaki klasmanda en yüksek puanı alan takım Türkiye Historic Rally Takımlar Şampiyonu olarak ilan edilecektir.” olarak değiştirilmiştir.
 
14- Davranış
 14.1.3 maddesine “Yapılması durumunda tehlikeli sürüş olarak değerlendirilir. Bu durumda Komiserler Kurulu ilgili yarışmacıya kayıt parasının beş (5) katından az olmamak üzere para cezaları veya ihraç dahil ceza verir. Ancak organizatör tarafından yarışma öncesinden gerekli güvenlik önlemleri alınması şartıyla, TOSFED onayıyla izin verilebilir.” ibaresi eklenmiştir.
 
33.1 Ekiplerin Ekipmanı
Bir otomobil herhangi bir özel etapta hareket halindeyken, ekip üyeleri ‘FIA L EKİ, 3. Bölüm-Pilot Ekipmanlarında yer alan homologe kaskları ve emniyet kemerlerini doğru şekilde takmak ve aynı ekte istenen tüm güvenlik kıyafetleri ve ‘2017 Ulusal Ralli Kuralları’ ekipmanını giymek zorundadır. Bu maddeyi ihlal eden yarışmacı Komiserler Kurulu tarafından cezalandırılır. Şeklinde değiştirilmiştir.
33.5 Sarı Bayrakların Kullanımı
Bahsi geçen Sarı Bayrak, Kırmızı Bayrak olarak değiştirilmiştir.
 
49- Her Türlü Araç ve Tüm Yarışmacılar İçin Lastik Kuralları
 49.1.4 Barkod Numarası
“Lastiklerin barkodları her zaman aracın dışından görülebilecek şekilde olmalıdır.” ibaresi “Barkodsuz lastik kullanımına izin verilmiştir.” olarak değiştirilmiştir.
   49.1.9 Asfalt Lastiği (Islak veya Kuru)
“Yalnızca ulusal asfalt zeminli rallilerde 01.05.2013’ten önce homologe edilmiş lastiklerin kullanımına izin verilmiştir.” ibaresi eklenmiştir.
 
4. TÜRKİYE KARTİNG ŞAMPİYONASI
  “2017 Ulusal Karting Şampiyonası Kuralları”
2.1.1.i.1 Tüm Kategoriler için Geçerli Genel Kurallar
Şasi maddesinde yer alan Yuk arıda bahsi g ecen sistemler ve/veya CIK onaylı olup sezon içerisinde çıkan yeni modeller ile birlikte kullanıma sunulan arka tampon sistemleri dışında hiçbir tampon sistemi Ulusal Şampiyona yarışların mini kategorisinde kullanılamaz.
Yukarıda bahsi gecen ve resimleri bulunan tampon sistemleri dışında, şase üreticisi firmalar tarafından üretilmiş ve arka lastik açıklığının en az %75 ini kapatan metal tampon sistemleri ve CIK, DMSB, ACI-CSAI onaylı olup sezon içerisinde çıkan yeni modeller ile birlikte kullanıma sunulan arka tampon sistemlerinin kullanımı serbesttir.
Bahsi gecen tampon sistemleri dışında kalan hiçbir uygulama, Ulusal Şampiyona yarışlarının mini kategorisinde kullanılamaz. Şeklinde değiştirilmiştir.
2.1.2.2.1.1 Motor Kuralları
 b) maddesine Limitörlü sistem (yeşil kontrol kutulu) motorlarda limitörsüz sistemli motorlara ait ateşleme sistemi bobin v.b. parçaların kullanımı yasaktır.  İlave edilmiştir.
2.1.2.3 Diğer Teknik Tanımlamalar
 f) Lastikler
Ebatlar: Ön: 4,00 x 10,00 - 5 Arka : 5,00 x 11,00 - 5
Slick (kuru zemin) Üretici: VEGA SRL Tip: Mini olarak değiştirilmiştir.
2.1.3 Formula Junior Kategori Kuralları
 2.1.3.2 Motor Kuralları
 a) Bu kategoride yarışacak tüm motor markalarının 2014 – 2015 – 2016 - 2017 teknik şartnamesi esas alınır. Kullanılacak motorlarda 2014 – 2015 – 2016 - 2017 yılında çıkmış yenileme kitleri ve yenileme kitleri üzerinde imal edilmiş motorların kullanımı serbesttir. Tüm yeni spec Motorların ve kitlerinin teknik şartnamelerin uyumlu olması gerekmektedir. Yenileme kitleri kısmi olarak ta kullanıla bilinir. Eski versiyon sistem parçaları da kullanımı serbesttir. Şeklinde düzeltilmiştir.
 
2.1.4 Formula Senior Kategori Kuralları
 2.1.4.2 Motor Kuralları
 a) Bu kategoride yarışacak tüm motor markalarının 2014 – 2015 – 2016 - 2017 teknik şartnamesi esas alınır. Kullanılacak motorlarda 2014 – 2015 – 2016 - 2017 yılında çıkmış yenileme kitleri ve yenileme kitleri üzerinde imal edilmiş motorların kullanımı serbesttir. Tüm yeni spec Motorların ve kitlerinin teknik şartnamelerin uyumlu olması gerekmektedir. Yenileme kitleri kısmi olarak ta kullanıla bilinir. Eski versiyon sistem parçaları da kullanımı serbesttir. Şeklinde düzeltilmiştir.
 
2.1.5 Formula Master Kategori Kuralları
 2.1.5.2 Motor Kuralları
 a) Bu kategoride yarışacak tüm motor markalarının 2014 – 2015 – 2016 - 2017 teknik şartnamesi esas alınır. Kullanılacak motorlarda 2014 – 2015 – 2016 - 2017 yılında çıkmış yenileme kitleri ve yenileme kitleri üzerinde imal edilmiş motorların kullanımı serbesttir. Tüm yeni spec Motorların ve kitlerinin teknik şartnamelerin uyumlu olması gerekmektedir. Yenileme kitleri kısmi olarak ta kullanıla bilinir. Eski versiyon sistem parçaları da kullanımı serbesttir. Şeklinde düzeltilmiştir.
 
5. 2017 TÜRKİYE KLASİK OTOMOBİL ŞAMPİYONASI 
“2017 Türkiye Klasik Otomobil Şampiyonası Takvimi”
Sehven hatalı yazılmış olan Şampiyonanın 1. Ayak yarışma tarihi 22 – 23 Nisan 2017 olarak düzeltilmiştir.
 
6. 2017 TÜRKİYE TRIAL ŞAMPİYONASI 
“2017 Türkiye Trial Şampiyonası Takvimi”
13 – 14 Mayıs 2017 tarihinde Bursa Alternatif Sporlar Kulübü tarafından organize edilecek olan şampiyonanın 2. Ayak yarışması 20 – 21 Mayıs 2017 tarihlerine alınmıştır.
 
7. 2017 TÜRKİYE DRİFT ŞAMPİYONASI
2017 Türkiye Drift Şampiyonası Takvimi”
Sehven hatalı yazılmış olan Şampiyonanın 3. Ayak yarışma tarihi 14 – 15 Ekim 2017 olarak düzeltilmiştir.
 
Gereği için bilgilerinizi rica ederiz.
 
Saygılarımızla,
 
Murat KAYA
Sportif Direktör